Executive Master of Business Administration (MBA) dla kadry zarządzającej żłobków i klubów dziecięcych
studia podyplomowe, 2 semestry 1086 godzin, w tym 240 z bezpośrednim udziałem nauczyciela akademickiego, 36 pkt. ECTS tryb niestacjonarny, profil praktyczny cena: 14.300 PLN / 2 semestry (z wizytą studyjną) 9.300 PLN (bez wizyty studyjnej) |
1. Cele kształcenia.
Master of Business Administration (MBA) dla kadry zarządzającej instytucjami opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 to elitarny kierunek, który wyposaży absolwentów w najwyższe kwalifikacje menedżerskie. Kierunek został stworzony w celu wzmocnienia wiedzy teoretycznej i praktycznej, niezbędnej dla dalszego rozwoju kariery oraz zarządzanych przez uczestników studiów placówkami. Program realizowany będzie przez specjalistów (praktyków) z Polski i zagranicy, reprezentujących różne dziedziny, takie jak: zarządzanie, PR, kontrola, wystąpienia publiczne, komunikacja, finanse.
Dynamiczny rozwój sektora instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 w Polsce powoduje, że wzrasta zapotrzebowanie na liderów, którzy profesjonalnie i efektywnie zadbają o jakość instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 w Polsce. Prowadzenie żłobka czy klubu dziecięcego to służba społeczeństwu przez dostarczanie najwyższej jakości usług z zakresu opieki nad dziećmi. Wymaga to szczególnego przygotowania i stałego podnoszenia umiejętności i kompetencji.
Program studiów zawiera przedmioty, które w sposób kompleksowy obejmują wszystkie obszary funkcjonowania instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3.
2. Profil kandydata.
Oferta skierowana do osób zajmujących się zawodowo opieką nad dziećmi do lat 3, przedstawicielom publicznych i niepublicznych żłobków i klubów dziecięcych. Studia mogą rozpocząć osoby posiadające wykształcenie wyższe, zarządzające lub chcące zarządzać żłobkiem lub klubem dziecięcym, mające co najmniej 3-letnie doświadczenie w pracy nad dziećmi. Kandydaci powinni cechować się odpowiedzialnością, zorganizowaniem, ambicją, gotowością do podwyższania swoich umiejętności i kompetencji zawodowych.
3. Sylwetka Absolwenta.
Absolwent kierunku potrafi skutecznie zarządzać żłobkiem lub klubem dziecięcym oraz efektywnie komunikować się w zespole, w tym rozwiązywać konflikty i zarządzać zmianą. Posiada profesjonalne podejście do pracy, wie, w jaki sposób otrzymać dofinansowanie na rozwój działalności i podniesienie jej jakości, przygotowuje dokumentację i rozlicza dotacje. Posiada odpowiednie kompetencje menedżerskie, jest dobrze zorganizowany i potrafi stworzyć perspektywiczną wizję rozwojowej działalności podległej placówki. Potrafi występować publicznie, wie, w jaki sposób zbudować zaufanie i wykorzystać personal branding w celu pozyskania nowych klientów. Działa według zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, zna wymagania stawiane przez Kodeks Pracy pracownikom żłobków i klubów dziecięcych. Prowadzi podległą placówkę skutecznie i efektywnie, doskonale radzi sobie z podejmowaniem decyzji w sytuacjach krytycznych, także w dobie pandemii. Posiada wykwalifikowane kompetencje społeczne w zakresie zaawansowanej opieki nad dziećmi trudnymi i z niepełnosprawnościami, potrafi stworzyć dla nich dogodne warunki w podległej placówce oraz zatrudnić odpowiednią kadrę opiekunów.
Partnerzy strategiczni:
1. Al-Quds University, Palestyna
2. Russian State Social University, Rosja
3. Aleksander Moisiu University Durres, Albania
4. Al Hussein Bin Talal University, Ma'an, Jordania
5. Sathyabama Institute of Science & Technology, Indie
6. Universum College, Kosowo
7. Hatay Mustafa Kemal University, Turcja
8. Eskisehir Osmangazi University, Turcja
9. Bukovinian State Medical University (BSMU), Ukraina
4. Ramowy program studiów.
Moduł I – Funkcjonowanie żłobków i klubów dziecięcych
1. Prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego jako działalność regulowana
2. Personel żłobka lub klubu dziecięcego, wymogi
3. Wyżywienie w żłobku lub klubie dziecięcym
4. Warunki przyjmowania dzieci do żłobka lub klubu dziecięcego, zasady ustalania opłat
5. Statut i regulamin żłobka lub klubu dziecięcego
6. Sprawozdawczość z realizacji opieki nad dziećmi do lat 3
Moduł II – Zarządzanie placówką
1. Rachunkowość zarządcza i kontroling
2. Prawne aspekty zarządzania w żłobku lub klubie dziecięcym
3. Zarządzanie w czasach pandemii
4. Zarządzanie zmianą
5. Przygotowanie dyrektora żłobka lub klubu dziecięcego do wygłaszania publicznych przemówień
6. Zarządzanie jakością w żłobku lub klubie dziecięcym
Moduł III – Kontrola żłobków i klubów dziecięcych
1. Przygotowanie kadry zarządzającej do kontroli żłobka lub klubu dziecięcego ze strony jednostek samorządu terytorialnego
2. Zasady przygotowywania niezbędnej dokumentacji
3. Wymogi sanitarno-lokalowe, stan techniczny i higieniczny pomieszczeń
4. Wymogi kadrowe
5. Rejestr żłobków i klubów dziecięcych
Moduł IV – Efektywna komunikacja kadry zarządzającej w żłobkach i klubach dziecięcych
1. Efektywna komunikacja jako sukces dobrej współpracy
2. Relacje w zespole – od konfliktu do współpracy
3. Zasady tworzenia silnego i kreatywnego zespołu
4. Motywowanie zespołu, wspieranie kadry
Moduł V – Pierwsza pomoc pediatryczna, BHP
1. Postępowanie powypadkowe w żłobku lub klubie dziecięcym
2. Bezpieczeństwo pożarowe, Instrukcja Bezpieczeństwa Pożarowego
3. Wymagania stawiane przez Kodeks Pracy pracownikom żłobków, przedszkoli i innych placówek edukacyjnych
4. Dokumentacja ryzyka zawodowego
5. Szkolenie BHP
Moduł VI – Zaawansowana opieka nad dzieckiem w żłobku i klubie dziecięcym
1. Praca z dzieckiem z niepełnosprawnością
2. Wczesne wykrywanie nieprawidłowości rozwojowych
3. Zachowania trudne, wspieranie kompetencji emocjonalnych
4. Autyzm w grupie żłobkowej
5. Dziecko wysoko wrażliwe w żłobku
Moduł VII – Kompetencje menedżerskie
1. Koncepcje zarządzania jakością w żłobku i klubie dziecięcym
2. Przywództwo, zarządzanie zespołem
3. Budowanie pozycji w zespole
4. Dobra organizacja i wizja jako fundament skutecznego prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego
5. Szczegółowe kompetencje menedżerskie dyrektora żłobka lub klubu dziecięcego
Moduł VIII – Dofinansowanie krajowe i unijne, dotacje
1. Dotacje z budżetu państwa – zasady wydatkowania, rozliczania i kontrola
2. Przygotowywanie wniosków w ramach naborów z Krajowego Funduszu Szkoleniowego
3. Fundusze Europejskie na żłobki i kluby dziecięce
4. Program Maluch+
Moduł IX
1. Wizyta studyjna (5 dni) w żłobku i klubie dziecięcym (Włochy)
Moduł X – Marketing i prawidłowe wdrożenie RODO w żłobkach i klubach dziecięcych
1. Prowadzenie strony internetowej dostosowanej do wymogów ustawy o dostępności cyfrowej
2. Prowadzenie biuletynu informacji publicznej
3. Podstawy dopuszczalności przetwarzania danych osobowych przez kadrę zarządzającą żłobka i klubu dziecięcego
4. Odpowiedzialność za naruszenie przepisów o ochronie danych osobowych
5. Pozyskiwanie klientów oraz budowanie zaufania rodziców w social mediach
6. Personal branding kadry zarządzającej
MBA dla kadry zarządzającej żłobków i klubów dziecięcych kończy się testem i obroną pracy dyplomowej.
Studia Master of Business Administration (MBA) dla kadry zarządzającej żłobków i klubów dziecięcych uprawnia do zasiadania w radach nadzorczych spółek z udziałem skarbu państwa.
Podstawa prawna: art. 19 ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. – o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz.U. z 2020, poz. 735).
5. Efekty uczenia się.
Opis zakładanych efektów uczenia się Po ukończeniu studiów podyplomowych Absolwent: |
||
Symbol efektu uczenia się |
w zakresie wiedzy: |
Odniesienie do charakterystyk drugiego stopnia PRK |
W_01 |
Posiada zaawansowaną wiedzę o charakterze pracy w żłobku lub klubie dziecięcym, zna metody zarządzania i skutecznego administrowania nimi. |
P6S_WG |
W_02 |
Charakteryzuje podstawowe zagadnienia związane z prawem pracy. |
P6S_WK |
W_03 |
Zna rolę kadry zarządzającej w żłobku i klubie dziecięcym oraz rolę i kryteria, jakie musi spełniać opiekun we wskazanych podmiotach. |
P6S_WG P6S_WK |
W_04 |
Omawia ekonomiczne i pozaekonomiczne uwarunkowania działalności w zarządzaniu żłobkiem i klubem dziecięcym. |
P6S_WK |
W_05 |
Analizuje i przygotowuje dokumentację, w tym wnioski o dofinansowanie działalności żłobków i klubów dziecięcych. |
P6S_WG P6S_WK |
W_06 |
Przedstawia koncepcje zarządzania jakością w żłobku lub klubie dziecięcym, omawia modele finansowania oraz sposoby usprawniania pracy w podległej placówce. |
P6S_WK |
W_07 |
Omawia regulacje prawne, przeciwdziała wykroczeniom przeciwko prawom pracowniczym. |
P6S_WK |
W_08 |
Zna zasady tworzenia i silnego i kreatywnego zespołu, zna mechanizmy motywowania pracowników. |
P6S_WK |
W_09 |
Analizuje nieprawidłowości rozwojowe u dzieci do lat 3 i wyciąga wnioski w trakcie tworzenia wizji działalności podległego żłobku lub klubu dziecięcego. |
P6S_WG |
W_10 |
Analizuje formalnoprawne aspekty funkcjonowania żłobku i klubu dziecięcego, zna wymogi sanitarno-lokalowe oraz stan techniczny i higieniczny pomieszczeń w placówce. |
P6S_WK |
W_11 | Prezentuje sposoby zarządzania i organizacji pracy w żłobku lub klubie dziecięcym oraz ocenia warunki pracy personelu, z zastosowaniem zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. | P6S_WK |
w zakresie umiejętności: | ||
U_01 |
Dobiera odpowiednie narzędzia do skutecznego planowania i organizowania pracy swojej oraz podległego personelu w żłobku lub klubie dziecięcym, efektywnie zarządza zespołem i placówką. |
P6S_UW |
U_02 |
Stosuje zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne w kontaktach z personelem oraz rodzicami dzieci uczęszczających do żłobka lub klubu dziecięcego. |
P6S_UW |
U_03 |
Komunikuje się z otoczeniem z wykorzystaniem specjalistycznej terminologii, rozumie jej źródła i zastosowanie. |
P6S_UK |
U_04 |
Bierze udział w debacie, przedstawia i ocenia różne opinie i stanowiska oraz dyskutuje o nich. |
P6S_UK |
U_05 |
Przewiduje skutki konkretnych działań i zjawisk społecznych z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi dyscyplin naukowych właściwych dla zarządzania placówką opieki nad dziećmi do lat 3. |
P6S_UW |
U_06 |
Rozwiązuje problemy i nietypowe zadania związane z zarządzaniem w warunkach nie w pełni przewidywalnych. |
P6S_UW |
U_07 |
Samodzielnie planuje i realizuje własne uczenie się przez całe życie oraz rozwój osobisty, aktualizuje posiadaną wiedzę. |
P6S_UU |
U_08 |
Posługuje się normami formalno-prawnymi w zarządzaniu żłobkiem i klubem dziecięcym. |
P6S_UW |
U_09 |
W sposób profesjonalny przygotowuje placówkę, w tym kadrę, do kontroli ze strony samorządu terytorialnego. |
P6S_UW |
U_10 |
Dokonuje analizy sposobu funkcjonowania jednostki i realizuje zadania usprawniające zarządzanie nią. |
P6S_UW P6S_UO |
U_11 |
Potrafi kompleksowo określić jakość pracy podległego personelu. |
P6S_UW |
U_12 |
Stosuje zaawansowane metody organizacji pracy wraz ze wspomaganiem komputerowym. |
P6S_UW P6S_UO |
U_13 |
Organizuje pracę personelu żłobka lub klubu dziecięcego z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. |
P6S_UO |
w zakresie kompetencji społecznych: | ||
K_01 |
Krytycznie ocenia posiadaną wiedzę i odbierane treści. |
P6S_KK |
K_02 |
Zasięga opinii ekspertów w przypadku trudności z rozwiązaniem problemu. |
P6S_KK |
K_03 |
Przestrzega zasad etyki zawodowej i wymaga tego od innych. |
P6S_KR |
K_04 |
Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy. |
P6S_KO |
K_05 | Podejmuje odpowiedzialność za kierowanie zespołem ludzkim. |
P6S_KK |
K_06 | Wypełnia zobowiązania społeczne, współorganizuje działalność na rzecz środowiska społecznego. | P6S_KO |