Pytanie nr 1: Kiedy i na jakich warunkach mogę złożyć wniosek o Stypendium Rektora?
Odpowiedź: Stypendium Rektora można otrzymać nie wcześniej niż po zaliczeniu pierwszego roku studiów. O Stypendium Rektora dla najlepszych studentów może ubiegać się również student pierwszego roku studiów drugiego stopnia rozpoczętych w ciągu roku od ukończenia studiów pierwszego stopnia, który uzyskał na ostatnim roku studiów pierwszego stopnia wyniki uzasadniające przyznanie stypendium, obowiązujące na uczelni i kierunku, na którym podjął studia uzupełniające. O Stypendium Rektora dla najlepszych studentów może ubiegać się również student przyjęty na pierwszy rok studiów w roku złożenia egzaminu maturalnego, który jest 18 laureatem olimpiady międzynarodowej albo laureatem lub finalistą olimpiady przedmiotowej o zasięgu ogólnopolskim, o których mowa w przepisach o systemie oświaty. Stypendium Rektora otrzymuje do 10% najlepszych studentów każdego kierunku studiów. Student może składać wnioski o Stypendium Rektora dla najlepszych studentów w każdym z trzech tytułów:
- za wysoką średnią ocen,
- za osiągnięcia naukowe, artystyczne,
- za wysokie wyniki sportowe we współzawodnictwie międzynarodowym lub krajowym.
Student ubiegający się o przyznanie Stypendium Rektora składa wniosek z obliczoną średnią za dany rok oraz dokumentację potwierdzającą osiągnięcia naukowe, artystyczne i sportowe, w terminie do 15 października danego roku akademickiego.
Więcej informacji znajdziesz tu:
Powiślańska Szkoła Wyższa | ul. 11-go Listopada 29, 82-500 Kwidzyn - - Stypendia
Pytanie nr 2: Gdzie mogę znaleźć wszelkie wnioski i podania dotyczące studiów?
Odpowiedź: Wnioski i podania znajdują się na stronie internetowej PSW w zakładce „Student” --> „Pliki do pobrania” bądź na Wirtualnym Dzienniku u każdego ze studentów.
Pytanie nr 3: W jaki sposób mogę skontaktować się z prowadzącym i gdzie mogę znaleźć adres mailowy do prowadzącego dany przedmiot?
Odpowiedź: Każdy student na swoim koncie w Wirtualnym Dzienniku posiada zakładkę „Znajdź prowadzącego”. Po wpisaniu imienia i nazwiska prowadzącego wyświetli się adres mailowy. Przypominamy także o możliwości skorzystania z czatu na platformie MSTeams.
Pytanie nr 4: Gdzie mogę znaleźć informacje dotyczące płatności za studia i opłat dodatkowych z tym związanych?
Odpowiedź: Informacje dotyczące płatności i opłat dodatkowych znajdują się na stronie internetowej PSW w zakładce „Student” --> „Płatność za studia” oraz w Wirtualnym Dzienniku – zakładka „Finanse”.
Pytanie nr 5: W jaki sposób otrzymam odpowiedź na podanie lub wniosek?
Odpowiedź: Wszystkie odpowiedzi przesyłane są drogą mailową lub za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Pytanie nr 6 : Czy można korzystać z biblioteki uczelnianej, a jeśli tak to na jakich zasadach?
Odpowiedź: Studenci, chcący skorzystać z zasobów bibliotecznych PSW, zobowiązani są do uprzedniego napisania zgłoszenia na adres:
w przypadku lokalizacji w Kwidzynie info@psw.kwidzyn.edu.pl,
lokalizacja Gdańsk dziekanat_psw_gdansk@powislanska.edu.pl,
w przypadku Torunia dziekanat_psw_torun@powislanska.edu.pl
Jeśli chodzi o Kościerzynę należy zgłosić się do Biblioteki Miejskiej im. ks. Konstantego Damrota w Kościerzynie ul. Rynek 2.
Termin zgłoszenia: od poniedziałku do czwartku przed każdym zjazdem.
W zgłoszeniu należy wskazać swoje imię i nazwisko, numer telefonu oraz kierunek studiów, ponadto pozycję – tytuł i autora z listy zasobów bibliotecznych (kliknij i pobierz). Materiały zamówione oczekują na odbiór przez 5 dni . Za szkody wynikłe z zagubienia, uszkodzenia, zniszczenia książki odpowiada czytelnik.
Regulamin, w którym szczegółowo zostały omówione zasady korzystania z biblioteki, nasze zasoby infrastruktura, terminy oraz pozostałe informacje znajdziecie Państwo pod linkiem https://psw.kwidzyn.edu.pl/psw-student/biblioteka/biblioteka-psw.html
Pytanie nr 7 : Gdzie mogę się zgłosić w sprawie finansów ?
Odpowiedź: W sprawie finansów zapytania prosimy kierować do Kwestury na adres e-mail kwestura@psw.kwidzyn.edu.pl .
Pytanie nr 8 : Jak mogę otrzymać zaświadczenie o statusie studenta?
Odpowiedź: W sprawie zaświadczenia prosimy o kontakt z Dziekanatem poprzez adres e-mail dziekanat@psw.kwidzyn.edu.pl lub osobiście.
Pytanie nr 9 : Jak mogę dostarczyć podanie lub wniosek do Dziekanatu?
Odpowiedź: Podanie lub wniosek można dostarczyć poprzez (trzy opcje):
1. wygenerowanie, uzupełnienie, podpisanie profilem zaufanym i przesłanie w formacie pliku PDF na adres mailowy Dziekanatu odpowiednio do lokalizacji.
Instrukcja: Jak podpisać dokument profilem zaufanym
2. przesłanie Pocztą Polską na adres Dziekanatu odpowiednio do lokalizacji
3. dostarczenie osobiście.
Pytanie nr 10 : Jak mogę otrzymać legitymację studencką?
Odpowiedź: Aby otrzymać legitymację studencką należy wgrać zdjęcie w WD, następnie poinformować Dziekanat i zgłosić się osobiście po odbiór.
Pytanie nr 11 : Gdzie mogę otrzymać wsparcie techniczne i informacje o obsłudze MSTeams?
Odpowiedź: W sprawie wsparcia technicznego i platformy MSTeams prosimy kontaktować się z Centrum Informacyjnym PSW poprzez adres e-mail it@psw.kwidzyn.edu.pl .
Pytanie nr 12 : Kiedy otrzymam kartę rabatową i w jakich miejscach mogę liczyć na zniżki?
Odpowiedź: Studenci otrzymują studencką kartę rabatową na spotkaniu organizacyjnym na pierwszym zjeździe lub w Punkcie Informacyjnym Uczelni/Dziekanacie odpowiednio do lokalizacji. Lista miejsc gdzie można uzyskać zniżki jest aktualizowana na bieżąco. Naszymi partnerami są, m.in. restauracje, hurtownia papiernicza i drukarnia, przychodnia medyczna, salon optyczny, fotograf czy kosmetyczka. Aktualna lista partnerów znajduje się na stronie: https://psw.kwidzyn.edu.pl/karta-rabatowa
Co należy zrobić, aby rozpocząć praktykę zawodową?
Przed rozpoczęciem praktyk zawodowych należy złożyć do dziekanatu PSW odpowiednio do lokalizacji kopię dokumentów do teczki kształcenia praktycznego studenta, tj., polisę OC, ubezpieczenie poekspozycyjne, ubezpieczenie NNW, badanie kału, szczepienie WZW typu B, badanie lekarza medycyny pracy o braku przeciwskazań do nauki w PSW oraz kształcenia praktycznego. Oryginały należy mieć w dzienniczku podczas uczestniczenia w zajęciach praktycznych i praktykach zawodowych.
Jakie dokumenty muszę złożyć, jeżeli ustaliłem/am realizację praktyki zawodowej w danym semestrze?
Wypełniamy wniosek, miejsce realizacji, czas realizacji, nazwa przedmiotu, ilość godzin, imię i nazwisko opiekuna praktyki zawodowej. Przesyłamy pocztą tradycyjną, mailem lub przynosimy do Dziekanatu PSW odpowiednio do lokalizacji.
Pracownicy Dziekanatu wystawiają skierowanie i przesyłają je na adres e-mail studenta. Student może przystąpić do odbycia praktyki.
Jakie dokumenty zabieramy na zajęcia praktyczne i praktyki zawodowe?
Drukujemy dzienniczek kształcenia praktycznego, który jest załączony na koncie WD studenta.
Wypełniamy tylko te karty, które dotyczą danego semestru. Student podpisuje karty kształcenia w dniu wejścia na dany oddział. Opiekun może podczas zajęć praktycznych i praktyk zawodowych, w ich trakcie i po ich realizacji. Poza tym ubezpieczenie, o którym wspomniano wcześniej.
Co musimy zrobić, aby uzyskać zaliczenie kształcenia praktycznego w danym semestrze?
Po zrealizowaniu zajęć praktycznych i praktyk zawodowych, przewidzianych w danym semestrze, dzienniczek składamy do dziekanatu PSW odpowiednio do lokalizacji w celu opieczętowania i zaliczenia praktyk zawodowych przez Prorektora ds. dydaktycznych i studenckich. Student, który uzyskał zaliczenie praktyk, widzi wpis na swoim koncie WD (ZAL) (jeśli nie otrzymał zaliczenia: Bzal lub N). WAŻNE! Studenci, którzy chcą ubiegać się o stypendium naukowe/Rektora muszą, mieć w pierwszym terminie wszystkie zaliczenia (zajęcia na ocenę/ocena pozytywna, zajęcia kończące się zaliczeniem/na zal).
Zaliczenia zajęć praktycznych dokonuje opiekun, wskazany przez uczelnię, do którego student był przypisany. Jeśli zajęcia praktyczne są zaliczone, student widzi na swoim koncie ocenę 5, 4 lub 3. Jeśli nie uczestniczył w zajęciach lub nie uzyskał z jakiegokolwiek innego powodu zaliczenia, widzi ocenę 2 lub N.
Po zamknięciu semestru można odebrać dzienniczek z dziekanatu PSW odpowiednio do lokalizacji.
Odbywamy praktyki w podmiotach leczniczych nieodpłatnie. Jeśli w danym podmiocie nie ma zawartej umowy z uczelnią, proszę zaznaczyć w składanej deklaracji plus umowa/porozumienie.
Pytania FAQ – Rekrutacja
1. Gdzie mam się zarejestrować?
Link do strony PSW: https://psw.kwidzyn.edu.pl/ > zakładka Kandydat > zakładka Rekrutacja internetowa
2. Kiedy rozpocznie się rejestracja kandydatów na studia do PSW?
Rekrutacja będzie aktywna od 01.04.2023 r. do 30.09.2023 r.
3. Czy muszę zakładać profil zaufany? Nie mogę przynieść dokumentów podpisanych własnoręcznie?
Uczelnia wprowadziła elektroniczny obieg dokumentów. Oznacza to, że kwestionariusz, umowa, wnioski i inne dokumenty, które wymagają podpisu kandydata lub studenta powinny być podpisane profilem zaufanym. W tym celu należy podpisać dokument w formie pdf. korzystając ze strony:
https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany
Podpisać dokument można za pomocą bankowości elektronicznej potwierdzającej tożsamość osoby. Jeśli z jakiś względów podpis za pomocą banku nie jest możliwy, po założeniu profilu zaufanego
można udać się do najbliższego urzędu i okazując dowód osobisty potwierdzić swoją tożsamość.
Wykaz placówek gdzie można osobiście potwierdzić profil zaufany, dostępny jest po założeniu konta.
Dostarczenie dokumentów osobiście nie jest możliwe, gdyż w systemie rekrutacyjnym PSW w zakładce „Wymagane dokumenty” jest miejsce do podłączenia dokumentów podpisanych profilem zaufanym.
Gdy kandydat podpisze dokument profilem zaufanym powinien pobrać ten dokument na pulpit komputera, zmienić jego nazwę na imię i nazwisko i typ dokumentu, np. jan-kowalski-świadectwo, zalogować się do Wirtualnego Dziekanatu, otworzyć zakładkę „Wymagane dokumenty” i załączyć w miejscu odpowiadającemu dokumentowi.
> Instrukcja Rekrutacji - Online
4. Z kim można się kontaktować w przypadku kłopotów z rejestracją?
• Problemy z rejestracją oraz pytania dotyczące spraw technicznych związanych z uczelnianym systemem rekrutacyjnym można zgłaszać mailowo oraz telefonicznie pod wskazane adresy i numer telefonu:
• e-mail: dziekanat@psw.kwidzyn.edu.pl
• e-mail: it@psw.kwidzyn.edu.pl
• e-mail: rekrutacja@psw.kwidzyn.edu.pl
• tel.55 615 13 73
5. Ile wynosi opłata rekrutacyjna na studia w roku akademickim 2023/2024?
Opłaty w okresie rekrutacji na studia tj. od 1 kwietnia do 30 września |
|
Wysokość opłaty |
Okres obowiązywania |
0 zł |
od 1 kwietnia do 30 czerwca |
85 zł |
od 1 lipca do 31 lipca |
85 zł |
od 1 sierpnia do 31 sierpnia |
85 zł |
od 1 września do 30 września |
6. Na jakie konto należy uiszczać opłatę rekrutacyjną?
Kandydat dokonuje opłaty rekrutacyjnej na indywidualne subkonto wygenerowane przez uczelniany system rekrutacyjny dla każdego kandydata.
Po zalogowaniu się do Wirtualnego Dziekanatu, należy przejść do zakładki Finanse. W zakładce Finanse został wygenerowany indywidualny numer rachunku bankowego. Jest on dostępny w górnej części strony po kliknięciu przycisku Dane do przelewów. Na etapie rekrutacji na studia, opłatę rekrutacyjną należy wpłacić na ten numer rachunku bankowego, a potwierdzenie opłaty załączyć do systemu. Jeśli kandydat posiada Kartę Dużej Rodziny jest zwolniony z opłaty rekrutacyjnej, ale w zakładce Wymagane dokumenty powinien załączyć skan karty w miejscu do tego przeznaczonym.
7. Gdzie należy zamieścić dokumenty takie jak potwierdzenie wpłaty, skan świadectwa dojrzałości, zaświadczenie lekarskie, umowa o warunkach odpłatności?
• Kwestionariusz osobowy (wniosek o przyjęcie na studia), oświadczenie o obowiązującym ubezpieczeniu zdrowotnym, umowa wraz z załącznikiem-wygenerowane z systemu Wirtualny Dziekanat (WD) w formacie .pdf, podpisane za pomocą profilu zaufanego na platformie EPUAP;
• Świadectwo dojrzałości, dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej, zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów na wybranym kierunku (dot. kierunku: pielęgniarstwo, ratownictwo medyczne, dietetyka, kosmetologia) – dokument umieszczony w WD w formie skanu dokonanego z oryginału dokumentu, zapisany w formacie .pdf opatrzony tytułem: imię i nazwisko;
• Zdjęcie legitymacyjne w wersji elektronicznej zapisane w formacie .jpg, o wymiarach 236x295 w rozdzielczości co najmniej 300 dpi samodzielnie umieszczone w WD.
8. Jak często są zjazdy?
Studia stacjonarne od piątku do niedzieli, sporadycznie czwartki, 2-3 razy w miesiącu
Studia niestacjonarne od piątku do niedzieli, 1-3 razy w miesiącu
Szczegółowy harmonogram zjazdów jest dostępny w zakładkach Kandydat, Student
9. Czy Uczelnia posiada bazę noclegową?
Nasi studenci mają możliwość zatrzymania się w Centrum Hotelowo – Konferencyjnym Balke przy ul. Braterstwa Narodów 42. Student może wykorzystać tam studencką kartę rabatową: https://psw.kwidzyn.edu.pl/karta-rabatowa
10. Kiedy otrzymam kartę rabatową i w jakich miejscach mogę liczyć na zniżki?
Studenci otrzymują studencką kartę rabatową na spotkaniu organizacyjnym na pierwszym zjeździe lub w Punkcie Informacyjnym Uczelni (parter budynku). Lista miejsc gdzie można uzyskać zniżki jest aktualizowana na bieżąco. Naszymi partnerami są, m.in. restauracje, hurtownia papiernicza i drukarnia, przychodnia medyczna, salon optyczny, fotograf czy kosmetyczka. Aktualna lista partnerów znajduje się na stronie: https://psw.kwidzyn.edu.pl/karta-rabatowa